آینه‌های بی‌نوا

شاعرانه‌های عیسی محمدی؛ روزنا‌مه‌نگار
شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸ ق.ظ

ای پادشاه سوختگان/ شعری درباره مولایم علی

من خیره‌ام به چشم تو ای بادبان ِ من
زیباترین ِ چکامهٔ سرخ ِ جهان ِ من
تنهاتر از زمانهٔ بی‌یاوری ِ تو
ترسیده‌ام؛ بگیر تو دستان ِ جان ِ من
آموزگار چلچله‌های ِ طریق ِ مهر
ای بوتراب ِ سلسله‌های گران ِ من
عمق عمیق دوزخ ِ خودخوانده، پیش ِ چشم-
ای بادوام و قرص‌ترین ریسمان ِ من
بر پینه‌بسته شانهٔ تو گریه می‌کنم
سیمرغ قاف‌های ِ نهان ِ جهان ِ من
دستی بگیر و بال و پر سوخته ببخش-
ای پادشاه ِ سوختگان؛ قهرمان ِ من

 

تقدیم به آقایم، علی...

 



نوشته شده توسط عیسی محمدی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

آینه‌های بی‌نوا

شاعرانه‌های عیسی محمدی؛ روزنا‌مه‌نگار

در کنار روزنامه‌نویسی، گاهی نیز به شعرنویسی محکوم می‌شوم. این‌ درگاه را ایجاد کرده‌ام تا این شعرنویسی‌ها، در جایی گردهم جمع آیند؛ به قصد استفاده و آرشیوسازی خود و بهره دیگران. یاحق

ای پادشاه سوختگان/ شعری درباره مولایم علی

شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸ ق.ظ

من خیره‌ام به چشم تو ای بادبان ِ من
زیباترین ِ چکامهٔ سرخ ِ جهان ِ من
تنهاتر از زمانهٔ بی‌یاوری ِ تو
ترسیده‌ام؛ بگیر تو دستان ِ جان ِ من
آموزگار چلچله‌های ِ طریق ِ مهر
ای بوتراب ِ سلسله‌های گران ِ من
عمق عمیق دوزخ ِ خودخوانده، پیش ِ چشم-
ای بادوام و قرص‌ترین ریسمان ِ من
بر پینه‌بسته شانهٔ تو گریه می‌کنم
سیمرغ قاف‌های ِ نهان ِ جهان ِ من
دستی بگیر و بال و پر سوخته ببخش-
ای پادشاه ِ سوختگان؛ قهرمان ِ من

 

تقدیم به آقایم، علی...

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی